~Taujihad Srikandi~

Wahai Srikandi :-

" takhallikan dirimu dari terjerumus ke lembah noda serta sikap bermain-main dengan perjuangan.. tahallikan dirimu dengan sifat sebenar seorang wanita yang hidup dengan perjuangan, pengorbanan serta jihad dan kefahaman juga dambaan syahid "

Menyulam Sutera Cinta

Friday, February 18, 2011

Entry Hambar...

Aku melihat, mendengar dan berfikir lalu menulis...

Jam suda menunjukkan pukul 1 pagi...tapi mata ini seakan tidak mahu lelap..sedangkan tubuh ini meronta meminta kerehatan memandangkan seharian di klinik pakar ENT hari ini menuntut banyak tenaga ku kesana sini..  Itu belum masuk kerenah pesakit dan doktor yang "demand".

Letih? iya...aku keletihan, kepenatan...begitu juga dengan hati ini turut penat sekali.  entah apa yang aku fikirkan. Hati menangis, tapi tidak mampu di zahirkan...natijahnya aku masih di depan laptop merenung kosong ke arah skrin.

Terasa berat? mungkin...tapi pejuang agama Allah itu takkan pernah sunyi daripada mehnah..  tak ada ujian, bukan perjuangan namanya.. terkadang diri berfikir, bila kah masa rehat itu? ya Allah..aku mengharapkan kerehatan yang kekal abadi..bukan kerehatan yang sementara sahaja..

Jalan terbaik? sudah 2 bulan berlalu..padaku inilah jalan yang terbaik, walaupun terpaksa menghancurkan harapan yang lain.  terasa zalimnya diri.. tapi ku yakin Allah bersamaku dalam setiap langkah..  petunjuknya ku jadikan sandaran, bukan berpandukan pada keinginan hati semata.. maka tidak terlintas pun keraguan dalam hati ini, itu aku pasti dan yakin!

Selangkah ke alam perjuangan, bererti selamanya dalam kepahitan, biarlah menangis kerana Allah, daripada mati terkambus tanpa mujahadah, diri sememangnya tak sanggup selamanya terluka, tapi sentiasa lah beringat setiap titisan darah dari luka dan airmata, adalah mahar untuk ke syurgaNya, Bila ditanya mengapa perjuangan itu pahit? sesungguhnya kerana kemanisan itu ada pada syurgaNya.



nota tangan: merindui adikku.... ingat pesan akak selalu, ukhuwah kita kerana Allah bukan atas dasar kepentingan yang lain..



0 comments: