~Taujihad Srikandi~

Wahai Srikandi :-

" takhallikan dirimu dari terjerumus ke lembah noda serta sikap bermain-main dengan perjuangan.. tahallikan dirimu dengan sifat sebenar seorang wanita yang hidup dengan perjuangan, pengorbanan serta jihad dan kefahaman juga dambaan syahid "

Menyulam Sutera Cinta

Thursday, December 30, 2010

Cinta Pandang Pertama: A memoir..

Asrar Berbicara:



 A memoir...

Assalamualaikum...

Allah..lamanya asrar x mencatat sesuatu di teratak kasih asrar ni..seakan-akan terlupa kewujudan Titisan Embun..
sibuk? emm..mungkin juga..ada kepentingan lain di luar..alhamdulillah, selasa lepas kemuncaknya..moga semuanya terus istiqamah..insyaAllah..

Jatuh cinta?

waahh..nampaknya asrar sudah jatuh cinta! ^_^ dengan siapa ek? heee..siapa dia yg istimewa disamping shbt2 asrar yg lain..

Asrar bertemu dengannya di rumah Allah..pertemuan pertama bermula di tempat yang insyaAllah penuh dengan barakah wa rahmah dr Allah..  Orangnya sempoi, selamba..tp COMEL! ^_^ Gelagatnya sangat nakal dan mencuit hati, terutama bg asrar yg suka gelak ni.. =_=

Pertemuan yg kononnya bermula dgn malu2 arnab heee.. *suka ati jer.  Balik umah jer asrar pun send la mesej kat dia..borak2 sket...gelak sesorang depan handset..mcm org x betol gak..ok, dah mula rapat ni heee..macam ada chemistry lak..

Kali kedua asrar bertemu dengan dia masa rehlah..emmm..asrar tak banyak borak dengan dia sebab asrar sibuk dengan adik2 yang lain..

Satu hari ni asrar teringin nak makan mangga muda..*ada gak gaya org mengidam...asrar pun mesej la dia ni..pastu dia ckp "pegila sini kak, rumah adik ada banyak mangga" ^_^

Kecik tapak tangan sebesar kete asrar tadahkan heee...asrar pun apa lagi esok2nya plan nak gi umah dia..  Pecut kete, vrooommm...sampaila asrar kat umah dia..weeeee...*cpt jer

Sampai umah mak dia sambut hehe..peluk cium, lepas tu mak dia ckp "tulah putih, kucing tu, mala baru mandikan dia" di sambut dengan kucing lak hehe.. kucing yang gemuk+comel+putih+berat..bak kata adik "akak xdpt angkat dia, berat...akak kan kurus" ceh... "-_- tp mmg gemuk dan berat..haih..mesti keje dia mkn jer..bangun2 jer cari makan..erk? adik yg ckp bkn akak.. 


Haaa...ni gmbr putih...*dia tido dah masa ni..tp kitorang kacau dia heee.. ^^, comel kan???? tp kalau waktu siang dia COMOT sbb dia suka berguling2 kat tanah.. '-_-

Lepas main dengan kucing kitorang makan mangga muda...huh...sedap! heee.. malam2 lak adik tu bawak asrar minum air kelapa muda..then, belah kelapa tu..dah lah gelap, tapi best sgt..gelak jer kat bawah..mak adik dengan kak ipar tengok jer gelagat kitorang..kalau igt balik, asrar senyum jer.. ^__^

Walaupun baru jer kenal dgn adik..tp banyak memori yg tercipta antara kami...memancing sambil berusrah, berjalan2, masak sama2, borak sambil lepak kat jendela, banyak lagilah...x mampu nak gambarkan dengan tulisan asrar ni..

Jom tengok gambar kampung adik asrar ni..


Cantik x? cantik x? adik cakap cantik..jadi asrar pun iye kan jelah heee.. ^^,

"akak, nak tengok tasik x?"
"kat mana?"
"nak x nak?"
"nak"
"jom!"

ingatkan jalan kaki ker..rupa2nya merempit...hehe...ikut jelah....

subhanAllah cantik tempat dia...x sia2 jugak ikut adik walaupun jalannya agak berlopak disebabkan hujan dan kitorang hampir jatuh kat selekoh..huh..


ni masa nak naik kat atas...
"akak, tangkap la gmbr"
"malas!"
"ada camera pun x guna, apala kakak ni!"


*sapelah org kat depan tu meninggalkan kakak dia keseorangan kat belakang heee..
"adik, tunggu...."
"kakak ,lambat..tangkap gmbr pun lambat"
"tadi dia yg suruh"
"hmmmm..."


"boleh mancing x kat tasik tu dik?"
"x boleh!"
"erk? apa la guna tasik kalau mcmtu..mcm diorg yg punya jer"



"adik, tgok cantik!"
"memang cantik pun...kakak jer yg xtau"
poyo... "=_=


tempat bersejarah heeee.. =p ada org tu hampir jatuh sebab asrar tolak ngeee... *break rosak yer dik?


"cantikla kak..sebabnya hijau..kan"
"xlah..cantik sebab putih kat atas tu"
"=_= asek2 pasal warna...


adik & kakak 4 ever... ^_^
gaduh2 pon, tetap syg kan dik...


mala & kak asrar- syg fillah

 huh...letih...tapi subhanAllah best! ^_^

lepas tu gi umah asrar lak...kitorg memancing!! best...*adik suka bwk asrar wat keje yg asrar x buat hee.. :p

comel x ikan kitorang? hihihihi...best sgt!! paling excited masa nak tarik ikan tu..waaaaaahh...satu kepuasan.. *asrar gaya mcm xpenah memancing jer...



"kak, ikan apa tu?"
"ntah, ikan pelik dik.."
"tipu...nanti tanya mak kakak la"
"hmmm...okies!"


Rindunya saat itu..tengah wat entry ni pun dia tgh menyandar kat sebelah asrar..tengah main game..gila game budak ni..asrar balik2 marah dia...heeee..marah2 syg kot.. :p

uhibbukifillah abadan abada...

"kak, kenapa persahabatan selalu x kekal?"

emmm...akak x menjanjikan persahabatan kita, ukhuwah kita kekal selamanya dik..cuma akak hanya mampu berusaha utk kekalkannya..syg fillah adik.. moga ukhuwah ini membawa ke jannah..

"Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwa ragaku, seakan-akan aku mencintai sanak saudaraku. Sahabat yang baik adalah yang sering sejalan denganku dan yang menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati. Aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati yang tidak luntur baik dalam keadaan suka atau duka. Jika itu aku dapatkan, aku berjanji akan selalu setia padanya."


"adik tengok bulan..cantik kan..bulan penuh.."
"waahh...bulat..mcm mata kakak"
"erk? ok la..nanti adik tengok bulan, adik ingatla kakak"
"ha'ah..kakak mata bulan" "=_=


"kak, cantiknya...banyak bintang.."
"akak dari kecik tengok.."
"kak, jom cari bintang paling terang"
"yg tu!"
"bukan"
"emmm...malas la..heeee"

Seindah sinar ukhuwah kita..


p/s: beberapa hari lagi nak balik u...will always miss u adik...



4 comments:

NurHeaRt said...

nak juga >_<

Asrar said...

heeee..meh la.. ^^,

Asiah yusro said...

waa... cemburu ni....

Asrar said...

heee..mana boleh cemburu ukhti..adik ana adik ukhti jugak kan3..tp kalau 1st class masing2 la hihihi..yg tu rela berkongsi x? ^^,