~Taujihad Srikandi~

Wahai Srikandi :-

" takhallikan dirimu dari terjerumus ke lembah noda serta sikap bermain-main dengan perjuangan.. tahallikan dirimu dengan sifat sebenar seorang wanita yang hidup dengan perjuangan, pengorbanan serta jihad dan kefahaman juga dambaan syahid "

Menyulam Sutera Cinta

Thursday, April 22, 2010

Jahat sangat ke aku ni... ='(



Assalamualaikum wbt..

Sedih nak tulis kat blog ni..xtau nak tulis cmne..jahat sangat ke aku ni?? ='(

Aku cuba tuk x sakitkan hati orang sekeliling aku..x kira lah siapapun..kalau boleh hati setiap mereka aku belai dan jaga dengan baik, xnak mereka terasa walau sedikit pun..aku nak orang2 sekeliling aku bahagia, ceria walaupun aku sendiri yang terluka...

Aku x ambik apa2 pun dari korang, x rampas apa2 pun macam yang korang fikir..aku xnak pun buat macam tu,  xnak ambik hak orang sebab aku nak kawan2 aku bahagia, jangan salah faham kat aku..aku sedih.. *emo

Aku nak kawan2 aku bahagia macam jugak aku yang nak bahagia..tolonglah jangan sangka buruk kat aku, sedih sangat..macamana aku nak explain kat korang, aku xde wat pape pun..

Cara korang pandang aku, seolah-olah aku ada wat silap besar sedangkan aku sendiri xtau apa silap aku..kalau betul aku ada buat salah terus teranglah kat aku..jangan buat muka kat aku..sedih hati aku bila korang buat macam tu..terasa sangat2..sedangkan xtau pun aku ada buat salah..

Rasa macam xnak menulis dah kat sini..dah hilang semangat.. ='( nak tutup Titisan Embun ni wat sementara waktu..

....................................................................................................................................................................

9 comments:

Suhana Amirul said...

Assalamu'alaikum~

Sabar ya ukhti.
Amat susah menjaga hubungan dan hati orang lain. Juga susah untuk puaskan hati semua pihak..

Sabarlah. Allah bersamamu.

headhunter said...

we can never be able to satisfy each and everyone around us....all we can do....is do our best..hope for the best....and pray for the best...pray hard...always have faith in Him...

anayilz said...

Assalamu'alaikum.
Ukhti,biar dibenci ribuan manusia di dunia ini,asal tidak dibenci Allah di akhirat kelak,bukankah itu lebih baik? Disayangi & dikasihi Allah..^_^
Kalau nak puaskn hati semua manusia mmg smpai bila2 pun xakan dpt. Jgn disebabkn beberapa org xsuka kita,menyebabkn ukhti lemah.Ini bukan smgt seorg pejuang.(igtn utk dri sndiri jgk).. Ukhtikan mujahidah di jalan Allah,jgn pernah lemah dgn semua itu ok..huhu~
Igtlah janji2 Allah..^_^
Selamat berjuang. Tabahkan hatimu. Moga rhmat & kasih sayang Allah sentiasa bersama kita.
Wallahu'alam.

nurr kasih said...

Salam warahmatullah...ukhtie sue

Bersabar dan tabahlah...

Dugaan menjadikn mental kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir dan huru hara menjadikn kita tabah.

Subhanallah! Betapa hebatnya Allah. Semua aturannya ada hikmah tersembunyi.

Smga Allah sentiasa merahmatimu.

Luv-u-fillah

Anonymous said...

salam..syg..sape wat adeq akak sdeh ni..sape tgk sue lain syg....akak taus ue cm na..akak knl sue sgt2...akak snts kat cc sue k..luv u so much dear..mish u a lot wpon kta dkt pd hakikatnya..sabar ea syg..jgn ngs2tau..nt x comey ag...doa byk2 ea...ni akak yg ska mam ayam mcm sue..n x ska mam syur...hihihi..sje nk wat sue =)..u noe me dear...KFC

nisa90 said...

salam ya ukhti...

bersabar ya ukhti..inilah dugaan buat kita..

ukti jgn risau..biar manusia benci dgn kita..tapi Allah tetap bersama ukti..walau dalam keadaan apapun.

bykkn berdoa ya ukti..

jgn tutup blog nie..selagi ia m'beri manfaat pada kita n org lain..

jgn putus asa n sedih ya ukhti..
an sntiasa myokong ukhti,.

luvUfillah..

ukhti_sue said...

Salam...syukran buat sume shbt2 ana yg bnyk menyokong ana..

to ukhti suhana> insyaAllah..memang sukar nak puaskn hati sume pihak.. ana syg ukhti.. =)

to headhunter> thanks..i will.. =)

to ukhti analiyz> syukran ye akak atas kata2 smngt tu..insyaAllah ana xkn berhenti berjuang.. =)

to ukhti nurr> ana sygkn ukhti jugak..doakn ana sentiasa tabah n sabar..

to kak nor tersyg> thanks kak...su rindu akak sgt2.. ='( terlalu rindu.. syg selalu..sob..sob.. *emo

to nisa> syukran ye akhwat ku syg..ana rindu shbt2 ana kat kml dulu..especially irfan.. doakn ana selalu.. =(

nur_islam said...

Salam ukhuwah fillah ukhti,
Akak sendiri juga sering alami situasi begini ukhti..
Dibenci oleh org tanpa akak sendiri ketahui apa puncanya..

Ada juga blaku, setiap kata2 yg akak katakn semuanya salah tetapi jika org lain yg kata sama spt apa yg akak katakan tiba2 mrk myetujui dan mgatakannya betul. Pelik kan?

Shbt yg tidak solat, mrk tdk berani tegur.
Tetapi akak yg cuma bkata "sayangnya hari ni tak dpt nak teruskan bpuasa sbb mamnu' ".
Tiba2 ramai2 mrk nada yg tinggi memarahi akak. Kata mrk, "knapa nak puasa lagi. mkn je la. bdosa tau klu tak mkn. Dh tak blh puasa, mkn ja la. Jgn mendera diri sendiri pulak".
Terpinga2 akak.. bila pula akak kata tak nak mkn?
Sedangkan ketika itu kami sedang lunch sama2. Mmg akak sdg mkn la tu.. tak ye pun klu trslh dgr, tak perlulah nk mrh2. malunye akak semua org pandang2. T__T
hmmm... manusia ni mmg pelik. ^_^

Tetapi hakikatnya, setiap dugaan itu ada hikmahnya.
Rupa2nya Allah mahu akak berhijrah dari seorang yg "ignorance" kpd hambaNya yg lebih baik.

Iaitu dari seorang yg hanya bsolat & bpuasa spt org awam shj kpd seorang yg beramal ibadah dgn ilmu spt org khusus.

Dari seorang yg hanya bermatlamatkn kejayaan duniawi shj KPD seorang insan yg mjadikn duniawi sbg alat/wadah utk mdpt kejayaan ukhrawi.

Dari seorang hamba yg beramal krn sekadar takutkan azab neraka KPD seorang hamba yg takutkan azab Allah juga disamping itu sentiasa dahagakan keredhaan dan nikmat kasih sayang dari Khalid nya. Subhanallah!!

Ukhti perasan tak, bila kita diduga. Ketika itu kita akan sentiasa ingat pd Allah dan juga mudah airmata utk mgalir serta kita akan lebih ikhlas bdoa padaNya kan..kan? Mungkin Allah myukai doa kita yg ikhlas itu ukhti.

Akak tahu ukhti juga tahukan, stp kesakitan wlupun trcucuk duri tdk lain adalah utk myucikan kafarah kita.

Akak selalu berpegang kpd slogan ini, "Ujian adalah Tarbiyah dan Tanda Kasih Allah kpd kita". ^_^

Dlm surah Asy-Syarh, 2x Allah SWT berFirman, "Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan"(5)
"Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan"(6)

Skrg akak maafkan semua mrk yg membenci akak. Mgkin akak juga ada kesalahan yg akak sendiri tidak myedarinya. Tapi akak tpaksa undurkan diri drp mrk krn ingin mgelakkan mrk terus berdosa dan takut akak akan mbenci mrk pula.

Sbg balasan didunia, Allah berikan akak tmpt kerja yg lebih baik dan juga Allah kurniakan akak zauj yg sgt baik, rajin dan sukakan amal soleh. Beliau sgt memahami diri akak. Zauj akaklah teman sejati akak Duniah wal Akhirah. Alhamdulillah. Syukran Ya Rabbi.

oops.. maaf ukhti. tulis pjg lebar. Ini hanya sekadar pkongsian dr akak yg dhaif. Maaf jika ada slh dan silap kata.

Akhirul kalam. Mgkin komentar ini sbg muqaddimah utk jalinan ukhuwah fillah antara kita. Blh kan ukhti? ^_^

Wasalam.

Sue said...

Jln2 bukak post dulu2.. SubhanAllah x prasan pn komen ukhti nur... Syukran nasihat yg sgt2 membina.. Yaa..peringatan yg sentiasa berguna.. Syg ukhti.. Moga Allah bgi rezeki pertemuan d dunia realiti.. :)