~Taujihad Srikandi~

Wahai Srikandi :-

" takhallikan dirimu dari terjerumus ke lembah noda serta sikap bermain-main dengan perjuangan.. tahallikan dirimu dengan sifat sebenar seorang wanita yang hidup dengan perjuangan, pengorbanan serta jihad dan kefahaman juga dambaan syahid "

Menyulam Sutera Cinta

Thursday, February 25, 2010

Damailah Bersama Tuhanmu

Assalamualaikum w.b.t..
Alhamdulillah, setelah lama sunyi daripada melakarkan tinta di kanvas cinta ana ini, Allah memberikan lagi ana ruang dan peluang untuk menzahirkan apa yang tersirat.. Ana akui beberapa detik waktu yang lepas ana dilanda secebis kesedihan. Ana tidak mahu menumpahkan walau setitik titis jernih andai hanya untuk sesuatu perkara yang sedikit pun tidak membawa manfaat pada diri ana kerana dunia ini terlalu hina untuk ditangisi..
Lalu ana mencari kedamaian disisiNya, kerana Dialah sebaik-baik pendamai setiap hati makhluk ciptaanNya. Ketenangan seorang hamba adalah ketika hatinya dekat dengan Tuhannya, Allahu Rabbul Izzati. Sejenak ana teringat ayat-ayat cinta dariNya dalam surah al-fath ayat 26:
"Maka Allah menurunkan ketenangan kepada RasulNya dan kepada orang-orang yang beriman..."
Ketenangan adalah ketetapan hati kepada Allah mahupun ketenangan jiwa kerana berserah diri hanya kepada Ar-Rahman. Jiwa yang damai hanya akan diperolehi melalui penghambaan kita kepadaNya, sentiasa mengingatiNya, bersyukur atas nikmatNya, menta'ati perintahNya, menyintai Allah sebagai sang Pencipta.
Maka tenanglah hati walaupun kau gelisah kerana suatu penantian, tenanglah walau kau kecewa dengan keputusan yang kau terima tidak seperti yang kau harapkan, tenanglah walau kau takut dengan cabaran yang bakal mendatang, tenanglah walau kau bersedih lantaran ditinggalkan oleh orang yang kau sayangi, kerana Allah menjanjikan yang terbaik buatmu, Allah menjanjikan ketenangan buatmu jika kau dikalangan orang beriman dan ingatlah Allah takkan pernah meninggalkanmu baik ketika kau susah mahupun senang.
Usah bersedih, serahkan hatiMu pada Yang Layak Memiliki, insyaAllah kebahagiaan hakiki akan kau perolehi..carilah kedamaian disisi Tuhan Yang Mencipta..wallahualam..
p/s moga hatiku hati yang berada di kalangan orang beriman..

0 comments: